Zdraví ve vaší kuchyni: konopný olej

Průmyslové konopí, konkrétně KONOPÍ SETÉ (Cannabis sativa) obsahuje konopné semeno, ze kterého se lisuje olej. Olej obsahuje mnoho prospěšných látek a tak odborníci radí jej zařadit do svého jídelníčku ve formě jedné lžičky konopného oleje denně.

Obsahuje jen nepatrné množství THC, ale jeho organické složení obsahuje velké množství zdraví prospěšných složek. Díky tomu se z průmyslového konopí vyrábí například za studena lisovaný konopný olej.

 

Tento potravinový zázrak má  výjimečné zastoupení nenasycených mastných kyselin, minerály (vápník, hořčík, draslík a železo) a vitamíny (A, B-skupiny, E, C a D). Oproti jiným druhům rostlinných olejů je i méně mastný a tudíž vhodný i při redukčních dietách a pomáhá podporovat imunitní systém. Ukázalo se také, že odstraňuje symptomy ekzému (atopické dermatitidy).

Konopný olej má typickou, výraznou, lehce oříškovou chuť. Používá se výhradně za studena – buď pro přímou konzumaci nebo pro dochucení salátů, pomazánek, marinád a studených omáček, stejně jako dochucovadlo do zálivek a již hotových pokrmů teplé kuchyně. I k dušení a vaření v páře se konopný olej hodí.

Kuchyně – velká inspirativní fotogalerie

Uchovávejte v chladu a temnu – tento nápis na etiketách mnoha výrobků nebereme příliš vážně. V případě konopného oleje bychom tuto výzvu však měli respektovat. Světlo je totiž největší nepřítel plnohodnotných olejů, protože mnohonásobně urychluje reakci mastných kyselin se vzdušným kyslíkem. Navíc ve studeném oleji probíhá mnohem méně reakcí – a navíc pomaleji – vedoucích k jeho znehodnocení, nechávejte proto olej v ledničce.

Čím konopný olej potěší naše tělo?

•    25 % proteinů – aminokyseliny tvoří složku stavební tkáně

 

•    31 % tuku – zejména esenciální mastné kyseliny – omega 6 a omega 3 (takové si tělo nedokáže samo vytvořit a je závislé na jejich přísunu z jídla, jejich účinek spočívá v minimalizaci zánětů v organismu, brání degenerativním změnám buněk např.rakovině)

Dorty – inspirativní fotogalerie

 

•    34 % sacharidů

 

•    minerály – hořčík, vápník, železo, fosfor, zinek

 

•    vitamíny – A, B, C, D, E, K

 

Aranžmá jídla na talíři – velká inspirativní fotogalerie

Připraveno ve spolupráci s femina.cz

13.3.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@living.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist