Výsledky čtenářské ankety

Zhruba před dvěma týdny proběhla na našich stránkách anketa čtenářů. Ta měla za cíl lépe poznat čtenářskou komunitu, její složení a zájmy. Výsledky této ankety již máme zpracované a rádi se s vámi o ně podělíme. Můžete se tedy na vlastní oči přesvědčit nakolik spadáte do kategorie ‚typický čtenář‘.

V rubrice „Představujeme“, ve které vychází tento článek se většinou můžete setkat s prezentací různých firem či služeb z příbuzných oborů. Ani dnešní článek nebude příliš vyjímkou. Představíme vám Vás, naše čtenáře. A to na základě anonymní ankety, která proběhla na našem serveru zhruba před dvěma týdny.

Nejprve několik faktů. Celkem odpovědělo 160 čtenářů (po odečtení cca 5ti vysloveně zavádějících odpovědí – důchodce ve věku do 0-18let apod.), což je při neagrasivnosti kampaně poměrně dobrý výsledek. Jen připomenu, anketa se otevírala do nového okna, a to pouze při první návštěvě serveru za den. Po hlasování se již neobjevila, stejně tak bylo možné zobrazení ankety natrvalo zakázat bez toho, aby čtenář hlasoval.
V rámci objektivity jsme do výsledků zahrnuli i hlasy čtenářů, kteří danou otázku nevyplnili – položka „nehodnoceno“. Vcelku se dalo očekávat, že největší zastoupení nehodnotících čtenářů bylo u otázky na výši příjmů.
Nesmím také zapomenout poděkovat za všechny vzkazy, chválu i připomínky, které nás velmi potěšily a povzbudily do další práce.

Podívejme se ale na vlastní výsledky. První otázka směřovala na pohlaví čtenářů.
Prokázal se náš interní předpoklad, že větší část čtenářů tvoří ženy. Pravda, osobně jsem očekával vyšší zastoupení.

Zdroj: archiv redakce

Další v pořadí byla obligátní otázka na věk, resp. na věkovou skupinu. Zde jsou poměrně rovnoměrně rozloženy všechny věkové skupiny v produktivním věku.

Zdroj: archiv redakce

Následoval průzkum kraje, ze kterého čtenáři pocházejí. Tento výsledek mne osobně velmi překvapil. Od ranných dob internetu, kdy se většina uživatelů soustředila ve velkých městech, se současné rozložení jeví více rovnoměrné. Žádný z krajů zde příliš nedominuje.

Zdroj: archiv redakce

Další otázkou bylo nejvyšší dosažené vzdělání. Zde jednoznačně převládá střední s maturitou, následované vysokoškolským. Střední vzdělání je také dáno faktem, že řada čtenářů je stále ještě studenty.

Zdroj: archiv redakce

A to bylo i předmětem dalšího dotazu, konkrétněji jaké zaměstnávání máte (resp. pozici). Nejvyšší procento čtenářů je klasickým zaměstnancem, dále v pořadí pak již zmiňovaným studentem a dále podnikatelem.

Zdroj: archiv redakce

Od zaměstnání je jen krůček k příjmu. To je otázka, kterou sám osobně také nerad vyplňuji, takže se nedivím kolik čtenářů ji nechalo nezodpovězenou.

Zdroj: archiv redakce

Následovaly otázky pro nás, jako redakci, velmi cenné. A to přehled zájmů a preference témat které chcete na serveru nacházet.
Mezi zájmy jednoznačně vede cestování a mezi preferencemi pak články o bydlení. Ostatní možnosti jsou až na vyjímky vzácně vyrovnané. Do grafů jsou zahrnuty pouze preferenční odpovědi, tj. součet nemusí dávat celek.

Zdroj: archiv redakce

Zdroj: archiv redakce

Další otázkou byla frekvence návštěv serveru. Zde se projevuje mládí serveru a frekvence publikace (3x týdně). Samozřejmě se jako redakce budeme snažit Vás čtenáře zaujmou natolik, aby příští odpovědí bylo „každý den“.

Zdroj: archiv redakce

Na závěr jsme umožnili čtenářum oznámkovat náš server jako celek. Výsledkem je průměr 2,38. Což bereme jako výzvu. Neodpustím si i grafické zpracování těchto dat ve formě četnosti.

Zdroj: archiv redakce

Pokud čekáte na závěr článku sestavení nějaké imaginární osoby s nápisem „průměrný čtenář“, asi vás zklamu. Ať jsem se snažil sebevíc, nikoho takového jsem v těchto číslech neobjevil. Každý čtenář je unikátní a pro nás zajímavý.

Podhajský Jan
Autor je šéfredaktorem serveru Builder.cz

5.4.2002 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@living.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist