Stojany na audiovizuální nosiče, design a dobrá rada

Pořadače a úložné prostory pro CD, VHS či DVD, jsou poměrně běžným a zároveň praktickým doplňkem interiéru. Jejich pořizovací cena nebývá ve srovnání s ostatními zařizovacími předměty tak vysoká a přitom dokáží splnit nejen svou praktickou roli, ale zároveň mohou také pozvednout pohledovou kvalitu místnosti o několik tříd výše.

Jiným slovy „obyčejný“ stojan či pořadač na audiovizuální nosiče může být zajímavým výtvarným prvkem, který se v tomto smyslu stane dominantou obytného interiéru. A designéři se skutečně snaží přijít s něčím zajímavým, konec konců, posuďte samy. A praktická stránka věci? Co je dobré si na začátku rozmyslet?

Moderní designové interiéry – Velká fotogalerie

Rozměry nosiče 

Pokud má zákazník zájem o stojan na audiovizuální nosiče, měl by přirozeně kromě jeho estetické hodnoty posuzovat také jeho schopnost plnit praktickou stránku své role. Základní je v tomto smyslu způsob uchycení jednotlivých nosičů ve stojanu. Často se můžeme setkat s řešením, kdy je samotné tělo nosiče tvořeno drážkami, které odpovídají standardním rozměrům obalů CD. Ty se pak do drážek zasouvají a logicky je tedy do takového stojanu možné ukládat CD jen jednoho jediného – výrobcem předpokládaného rozměru. Problém tedy může nastat s CD ve „slim“ krabičkách, s „dvojCD“ a nebo zkrátka s jakýmikoliv jinými atypickými obaly nosičů, prostřednictvím kterých se právě často mnohé nahrávací společnosti ve snaze odlišit své zboží profilují. Atypicky bývají také řečeny různé mimořádné kolekce, kolekce pro audiofily atp. Hudebním fanouškům je tedy možné doporučit, aby si vybírali stojany na CD řešeny spíše klasickým regálovým způsobem (jako tradiční knihovna).
Počet nosičů, kapacita a pohledová kvalita

Stejně, jako při nákupu knihovny, platí i v tomto případě, že není vhodné pořizovat si stojany pro stávající počet nosičů. Pokud v době nákupu zájemce vlastní např. 100 CD, měla by být kapacita stojanu alespoň dvojnásobná a nebo větší. A jedna dobrá rada závěrem. Každý stojan vypadá nějak, pokud je prázdný, poloprázdný a nebo zcela plný. Slibuje li si tedy zákazník od stojanu nějaký výraznější efekt, tedy v tom zmiňovaném výtvarném slova smyslu, pak by si měl stojan vybírat tak, aby se mu jednoduše líbil nejen prázdný či ledabyle zaplnění tak, jako na reklamních fotografiích, ale i zcela plný. Zejména u subtilních designů může být právě toto nepříjemným problémem. Příjemný poslech a dobrou zábavu.

Designové bydlení: inspirativní fotogalerie

 

Jaroslav Zákolanský
Foto Vismaria
31.8.2006 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist