Špatně spíte? Chybu hledejte ve své ložnici

Kdo by si nepřál se ráno vzbudit odpočinutý? Vždyť když se dobře vyspíme, máme více energie a nejen ráno, ale i celý den je pak prostě lepší. Avšak kvalitní noční odpočinek nemusí být vždycky samozřejmostí. Někdy, když se probudíme, se cítíme daleko unavenější, než když jsme šli večer spát. A tyto stavy často souvisejí s nevhodně vybavenou ložnicí.

17chaplins-furniture_porada-killian-bed-at-chaplins-1100x618.jpgCelá galerie 18 Zdroj: Chaplins Furniture

Začněte stěnami

Konkrétně máme na mysli jejich barvu. Ta je totiž velmi důležitá. Když chcete snadno usínat, raději se při výmalbě nebo tapetování vyhněte příliš jasným a křiklavým barvám. Zvolte spíše pastelové odstíny, které uklidňují. To však neznamená, že ložnice musí být nudná. Nicméně výraznější syté barvy stačí použít na doplňcích.

Při výběru barev pamatujte na to, že jasné barvy prostor zvětšují, zatímco tmavé ho zmenšují a místnost působí stísněným dojmem. Pokud máte spíše malou ložnici, upřednostněte tedy světlejší barevnou paletu.

Navíc je známo, že každá barva ovlivňuje lidskou psychiku. Buď ji povzbudí, nebo ji naopak zklidní. Vycházejte tedy z toho, že žlutá barva vás aktivizuje, zelená harmonizuje, oranžová navozuje pocit bezpečí a radosti, bílá nabíjí energií, modrá uklidňuje, fialová pomáhá s nespavostí a červená zbavuje deprese.

Základem dobrého spánku je matrace

V tomto případě není šetření na místě. Nepohodlnou matraci je prostě potřeba co nejdříve vyměnit. Nevhodná proleželá matrace nepodpírá správně vaši páteř, což vede k bolestem krku a zad. Navíc je důležitý také materiál, z něhož je vyrobená. Měla by být hlavně vzdušná, aby zabezpečovala dobrou cirkulaci vzduchu a bránila nočnímu pocení.

Prohlédněte si svůj polštář

Když polštář ráno vypadá ještě hůř než ten, kdo na něm spal, je jasné, že ho musíte vyměnit. Evidentně nedrží svůj tvar, takže zřejmě už dávno neplní účel, k němuž byl vyroben. Správný polštář podpírá hlavu a krční obratle, čímž stabilizuje páteř. Důležitá je také jeho výška. Ten, kdo spí na břiše, potřebuje nízký polštář, ten, kdo spí na boku, vyšší, zatímco ti, co spí na zádech, by si měli vybrat středně vysoký polštář.

Pozor na ranní slunce

Určitě z vlastní zkušenosti víte, že jasné, intenzivní světlo vás probudí a znemožní vám znovu usnout. Polohu ložnice sice většinou ovlivnit nemůžete, ale zato si můžete pohrát s vhodným zastíněním. Praktické jsou nepropustné rolety, žaluzie nebo závěsy ušité z takové látky, která do místnosti nepropustí ani jeden sluneční paprsek.

Televize a telefon do ložnice nepatří

Tato zařízení totiž mohou ztěžovat usínání a výrazně negativně ovlivňovat kvalitu spánku. Lidský mozek se potřebuje před spánkem dostat do klidového režimu a nevnímat podněty související se sledováním pořadů v televizi nebo přicházejícími zprávami do telefonu. Proto, chcete-li si doopravdy odpočinout, odneste všechna média do vedlejší místnosti.

13.12.2018 5:30 | autor: Ivana Kukalová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@living.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist