Pokud bychom jako „smyslnou“ označili např. červenou a nebo přímo rudou barvu, tak pak bychom museli přiznat smyslnost vlastně každému předmětu, který by na sobě tuto barvu měl a je zřejmé, že např. hasičské auto jistě smyslné není, i když je lidově řečeno od hlavy až k patě červené. Jakmile ale stejnou barvu použijeme např. na večerní šaty, tak už to bude věc jiná. A s nábytkem je se to v podstatě stejné. Ani tady není možné považovat barvy za samospásný a spolehlivý nástroj na tvorbu smyslnosti. Záleží totiž také na materiálu a pochopitelně i na tvaru. A i účel je důležitý a snadněji vytvoříme smyslnou pohovku, než např. smyslnou poličku.
A propos, znáte nové baroko?
Velká fotogalerie stylového nábytku
A jaké tvary má smyslnost?
Podobná otázka, respektive pokusy odpovědět na ni, už hraničí se spekulací, ovšem na druhou stranu je to vlastně velmi prosté. Stačí se rozhlédnout kolem sebe a uvědomit si, co je to „smyslnost“ , co si pod tím představujeme a co nám jako „smyslné“ připadá. A pak už vlastně stačí popisovat to, co člověk vidí. Smyslné jsou výrazné tvary. Smyslnost je jistě oválná a nikoliv hranatá a nebo ostrá. Smyslnost je jistě také měkká, spíše než tvrdá.
Mimochodem, co je to vlastně „smyslnost“? Nezaměňujeme ji za „sex apel“? V jistém smyslu určitě ano. Smyslnost nám evokuje „přitažlivost“ a nikoliv jen „smyslový vzruch“ a tedy to, co odpovídá původnímu významu slova „smyslný“, tedy „smysly vzrušující a nabádající k jejich aktivitě“.
Připadá vám nábytek na fotografiích „smyslný“?
Red.
Foto: Bretz