Domů > Interiér > Kuchyně > Moderní kuchyně > Seznamte se: Stelton – kultovní dánská značka
Seznamte se: Stelton – kultovní dánská značka
Funkčnost, čistota designu, poctivé řemeslo – to jsou atributy, díky kterým se stala známá dánská značka. Stelton zaměstnává uznávané profesionály z oboru designu, kteří vytvářejí dokonalé designové nerezové nádobí s ohledem na zákazníky. Tak aby dobře sloužily a vypadaly.
Heslem značky je Stelton state of mind – Stelton je stav mysli. Stelton je totiž víc než jen nádobí, je to také tradice, elegance a nadčasovost, kterou si buduje jméno již od roku 1960.
Začalo to omáčníkem
Když dva kamarádi z vojny Niels Stellan Høm a Carton Madelaire začali koncem padesátých let minulého století podnikat v oblasti nábytku a sportovní obuvi, na žádný podnikatelský zázrak to nevypadalo. Až do chvíle, než se doslechli o továrně Fårevejle, též zvané „Dánská nerezová“, která vyráběla v té době v Dánsku oblíbené nerezové nádobí.
Začali s omáčníkem, který se stal hitem nejen v Evropě, ale také za oceánem. Nicméně bylo jasné, že pokud budou nabízet výrobky zaměnitelné s konkurencí, žádného velkého úspěchu se nedočkají.
Nové tvář, nové vize
Tehdy přišel Peter Holmblad, který se postavil do čela společnosti, s nápadem a oslovil nevlastního otce Arne Jacobsena – uznávaného dánského architekta a designéra. A začala rodit nová tvář značky Stelton.
Jacobsen měl navrhnout čajový a kávový servis se vším všudy včetně potřeb k baru v provedení nerezové oceli. Po třech letech nedorozumění se zadavatelem a hledání nové cesty přišel s kolekcí Cylinda-Line, která ohromila svým inovativním pojetím a byla v roce 1967 oceněna prestižní cenou ID-prisen.
V Jacobsenově designovém rukopisu poté pokračoval Erik Magnussen, jehož řada ikonických termosek EM77 patří k absolutním bestsellerům v sortimentu značky.
V současnosti své skandinávské kořeny nezapře také kolekce konvic a termosek na kávu či čaj Emma, která přímo láká k posezení v čisté venkovské přírodě, zatímco tvarosloví kolekce Theo našlo svou inspiraci na Dálném východě.
Úspěch každé další řady vychází z ideální kombinace precizního zpracování a nadčasového designu. Budiž důkazem, že i po více než půl století jsou první stále ve výrobě řady a stále žádané.
Z dostupných zdrojů vytvořila redakce
Foto: DesignVille.cz