Prodáváte nemovitost? Důležité jsou dobrá cena a první dojem

Spěcháte na prodej nemovitosti a zároveň chcete docílit co nejvyšší ceny? V tom případě nezapomeňte na dvě nejdůležitější věci: správné nastavení prodejní ceny a dobrá prezentace nabízeného objektu. To, jakým dojmem vaše nemovitost zapůsobí na potenciálního kupce, musíte dát na první dobrou. A tomu většinou předchází neméně důležitý krok: prezentace nemovitosti, tedy především fotky. Rozhodující je však většinou prodejní cena, kterou zájemci porovnávají s ostatními nabídkami na trhu.

Jak stanovit adekvátní cenu za nemovitost?

Při určování ceny nemovitosti vám pomůže, když si uděláte srovnávací tržní analýzu. Podívejte se na aktuálně inzerované nemovitosti v okolí a úměrně tomu stanovte cenu své nemovitosti. Tu pak snižte o 10 až 15 %. Nechce se vám? Chcete přece svůj dům prodat rychle a praxe ukazuje, že za inzerovanou cenu se nemovitost málokdy prodá.

Dále je možné doplnit analýzu o ceny prodaných nemovitostí v podobné lokalitě a dispozici – v tom vám pomůže realitní makléř, který by měl mít k těmto informacím přístup. Narazíte-li na zkušeného makléře, může také přidat svůj zkušenostní odhad. Do prodejní ceny určitě zahrňte i již vlastní investované finance či zohledněte specifika nemovitosti a o tuto sumu buď navýšíte, nebo ponížíte finální požadovanou částku.

Špatný první dojem už nezachráníte

Nepodceňujte prezentaci nemovitosti, protože v prodejním procesu hraje výraznou roli. Když se podíváte na některé nabídky na realitních serverech, je na mnoha fotografiích vidět, že byly pořízené rychle, nekvalitním fotoaparátem, jsou špatně barevně vyvážené a v prezentovaném objektu občas není ani uklizeno. Přitom fotografie je první věc, která prodává. Stačí se podívat na reklamy s nablýskanými vozy nebo na letáky plné barevných potravin. Na těchto fotkách je vidět mnoho hodin práce a zasloužený účinek.

Home staging: zbytečnost, nebo nutnost?

Správná příprava nemovitosti na prodej (home staging) zahrnuje úklid nemovitosti, její odosobnění, to znamená žádné fotografie, medaile, suvenýry z cest a vytvoření co nejvolnějšího prostoru (třeba odstěhováním nábytku). Vznikne tak obraz „hotelového pokoje“, kde si každý dokáže představit své bydlení. A to je přece přesně to, čeho potřebujete docílit.

Pokud si nejste jistí, jak na to, nebo nemáte dost času, můžete si tuto službu objednat u některých designérů. Kontakt na ně vám většinou poskytne realitní kancelář.

Jak na správnou prezentaci?

Předem upravený byt je pak potřeba nafotit, ideálně zrcadlovkou se širokoúhlým objektivem, aby vynikla velikost prostorů i všechny detaily. Nemusíte otrocky fotit úplně všechno, stačí zachytit hlavní „důvody“, proč by si klient měl koupit právě váš byt – krásnou koupelnu, novou kuchyňskou linku, prostorný obývací pokoj nebo výhled z balkonu.

Na konci focení je vhodné nemovitost natočit na video. Kromě sady krásných fotografií tak můžete mít v ruce i videoprohlídku, díky které si každý klient lépe představí dispozice vaší nemovitosti.

Důkaz místo slibů

Finálním krokem na cestě nemovitosti ke svému kupci je osobní prohlídka a návštěva nemovitosti. Byla by škoda, kdyby potencionální kupci byli realitou zklamaní a vlastně chodili na prohlídku zbytečně. Proto se nesnažte nemovitost přibarvovat. Reálným popisem si zaručíte, že přijdou jen opravdoví zájemci, kteří nechtějí marnit svůj čas, a tedy ani ten váš.

Pokud nemáte s prodejem nemovitostí žádné velké zkušenosti, raději vsaďte na rady zkušených realitních makléřů. Ti by měli mít zkušenosti s různými typy nemovitostí, zkušenosti s jednáním s lidmi, ale především s jednáním o ceně.

Uvidíte, že pak už všechno poběží jako na drátkách a brzy se najde někdo, kdo zatouží vlastnit právě tu vaši nemovitost.

6.2.2018 5:30 | autor: Ivana Kukalová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@living.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist