Prodáváte nemovitost? Důležité jsou dobrá cena a první dojem

Spěcháte na prodej nemovitosti a zároveň chcete docílit co nejvyšší ceny? V tom případě nezapomeňte na dvě nejdůležitější věci: správné nastavení prodejní ceny a dobrá prezentace nabízeného objektu. To, jakým dojmem vaše nemovitost zapůsobí na potenciálního kupce, musíte dát na první dobrou. A tomu většinou předchází neméně důležitý krok: prezentace nemovitosti, tedy především fotky. Rozhodující je však většinou prodejní cena, kterou zájemci porovnávají s ostatními nabídkami na trhu.

3century21-rodinny-dum2-1100x618.jpg Celá galerie 9 Zdroj: CENTURY21

Jak stanovit adekvátní cenu za nemovitost?

Při určování ceny nemovitosti vám pomůže, když si uděláte srovnávací tržní analýzu. Podívejte se na aktuálně inzerované nemovitosti v okolí a úměrně tomu stanovte cenu své nemovitosti. Tu pak snižte o 10 až 15 %. Nechce se vám? Chcete přece svůj dům prodat rychle a praxe ukazuje, že za inzerovanou cenu se nemovitost málokdy prodá.

Dále je možné doplnit analýzu o ceny prodaných nemovitostí v podobné lokalitě a dispozici – v tom vám pomůže realitní makléř, který by měl mít k těmto informacím přístup. Narazíte-li na zkušeného makléře, může také přidat svůj zkušenostní odhad. Do prodejní ceny určitě zahrňte i již vlastní investované finance či zohledněte specifika nemovitosti a o tuto sumu buď navýšíte, nebo ponížíte finální požadovanou částku.

Špatný první dojem už nezachráníte

Nepodceňujte prezentaci nemovitosti, protože v prodejním procesu hraje výraznou roli. Když se podíváte na některé nabídky na realitních serverech, je na mnoha fotografiích vidět, že byly pořízené rychle, nekvalitním fotoaparátem, jsou špatně barevně vyvážené a v prezentovaném objektu občas není ani uklizeno. Přitom fotografie je první věc, která prodává. Stačí se podívat na reklamy s nablýskanými vozy nebo na letáky plné barevných potravin. Na těchto fotkách je vidět mnoho hodin práce a zasloužený účinek.

Home staging: zbytečnost, nebo nutnost?

Správná příprava nemovitosti na prodej (home staging) zahrnuje úklid nemovitosti, její odosobnění, to znamená žádné fotografie, medaile, suvenýry z cest a vytvoření co nejvolnějšího prostoru (třeba odstěhováním nábytku). Vznikne tak obraz „hotelového pokoje“, kde si každý dokáže představit své bydlení. A to je přece přesně to, čeho potřebujete docílit.

Pokud si nejste jistí, jak na to, nebo nemáte dost času, můžete si tuto službu objednat u některých designérů. Kontakt na ně vám většinou poskytne realitní kancelář.

Jak na správnou prezentaci?

Předem upravený byt je pak potřeba nafotit, ideálně zrcadlovkou se širokoúhlým objektivem, aby vynikla velikost prostorů i všechny detaily. Nemusíte otrocky fotit úplně všechno, stačí zachytit hlavní „důvody“, proč by si klient měl koupit právě váš byt – krásnou koupelnu, novou kuchyňskou linku, prostorný obývací pokoj nebo výhled z balkonu.

Na konci focení je vhodné nemovitost natočit na video. Kromě sady krásných fotografií tak můžete mít v ruce i videoprohlídku, díky které si každý klient lépe představí dispozice vaší nemovitosti.

Důkaz místo slibů

Finálním krokem na cestě nemovitosti ke svému kupci je osobní prohlídka a návštěva nemovitosti. Byla by škoda, kdyby potencionální kupci byli realitou zklamaní a vlastně chodili na prohlídku zbytečně. Proto se nesnažte nemovitost přibarvovat. Reálným popisem si zaručíte, že přijdou jen opravdoví zájemci, kteří nechtějí marnit svůj čas, a tedy ani ten váš.

Pokud nemáte s prodejem nemovitostí žádné velké zkušenosti, raději vsaďte na rady zkušených realitních makléřů. Ti by měli mít zkušenosti s různými typy nemovitostí, zkušenosti s jednáním s lidmi, ale především s jednáním o ceně.

Uvidíte, že pak už všechno poběží jako na drátkách a brzy se najde někdo, kdo zatouží vlastnit právě tu vaši nemovitost.

6.2.2018 5:30 | autor: Ivana Kukalová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@living.cz

TOPlist