Přitahuje vás luxus? Třeba sprchový kout?

Koupelnové vybavení, je podobně jako např. vybavení kuchyně potřeba v prvé řadě měřit v rámci užitné hodnoty, praktičnosti a schopnosti poskytovat takové funkce, které se od technologického vybavení očekávají. Pak mohou přijít na řadu kritéria estetická, prostřednictvím kterých se uspokojí nároky na pohledovou kvalitu výrobku, tedy např. onoho sprchového koutu. A je přirozeně možné jít ještě dál a pořídit si luxus.

Luxus jako vizitka, luxus jako životní styl, luxus jako touha dopřát si standard tzv. horních deseti tisíc, či zkrátka vysoké společnosti, a stejně tak luxus jako v prvé řadě okázalost nebo možná tichá záliba v maximálním možném komfortu.

TIP: při výběru zboží v kategorii luxusu je dobré najít hranici, kdy už člověk pouze vyhazuje peníze z okna a kdy za ně ještě dostává víc, než kdyby jich utratil méně a koupil si něco levnějšího.

I v případě koupelnového vybavení je možné se chovat jako při nakupování jakýchkoliv jiných produktů a jít tzv. po značce. Když se řekne „Ferrari“ nebo „Royls Roys“, je všem jasné, že se hovoří o jakém si vrcholu, tedy o místě nebo úrovni, kterou už není možné překonat. Luxusnější limuzínu než „rolse“ si asi těžko představit, jezdí s ním ta nejvyšší honorace, stejně jako vyznavači supersportovních vozů chovají ve vzácné úctě zmíněné Ferrari. Každý tyto značky zná. To samé ale není možné říct např. o exklusivní audio technice Bang & Olufsen, i když většina případných respondentů by asi znala i tuto značku. Obtížnější pak bude najít někoho, kdo ocení značky koupelnového vybavení. Mezi těmito výrobky nejsou tak notoricky známé značky typu Adidas, ovšem čtenáři magazínů o bydlení budou jistě znát výrobky a nebo alespoň jméno firem jako Koralle, Albatros či Jacuzzi. A tak, pokud se bude zájemce chtít „ukázat“, bude muset vodit do své koupelny takové obdivovatele, kteří právě takové výrobky i s jejich světovými jmény ocení.

Velká inspirativní galerie sprchových koutů

A za co se platí?

Přidanou hodnotou luxusního zboží je logicky kromě dokonalého technického provedení také pocit, že člověk vlastní, a že mu slouží něco zcela výjimečného. Jsou to přesně ty pocity, o jejichž navozování se snaží všichni marketingoví a reklamní specialisté, neboť nakupování je logicky také zážitek a u luxusního zboží to platí dvojnásob. Luxusní zboží si jednoduše můžete užít a o skutečnost, že bude bezvadně fungovat, je přirozeně možné vnímat jako samozřejmost.

Karel Holý
Foto Sanitec

12.10.2007 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@living.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist