Nevaž se, odvaž se

Nevázanost nemusí platit jen pro ty, kteří ctí svobodu a volnost nade vše. Je mezi námi dost lidí, kteří nechtějí splývat s davem, nechtějí konformní bydlení ani oblečení, prostě chtějí něco jiného. Podívejme se tedy v rámci léta a začínajících prázdnin na jiný – free nábytek.

Extravagantní nápady, nezvyklé formy, výrazné a divoce skládané barvy, neobvyklé kombinace materiálů, to je k vidění na každém nábytkovém veletrhu či veletrhu, který nabízí vše, co potřebujete pro dům i byt, aby se vám dobře a pohodlně žilo. U některých značek se jedná o náhodný výkřik, podložený obvykle snahou upozornit na sebe, u jiných je to hledání nějaké originální cesty a u těch opravdu zapálených je to program.

Slepé uličky

Výstřelky se objeví každý rok, někdy i masově, protože po období klidu vždycky nastoupí tvůrčí nervozita a touha vymyslet něco nového, přijít s revolučním nápadem.

Nejvíc se vyvádělo v designérských dílnách na počátku tohoto nového století. Všichni najednou měli pocit, že musí začít jinak. A tak jsme měli křesla „naruby“, z nichž lezla péra, koudel, konstrukce byla venku a vůbec to nevypadalo dobře. Místo čalounění nafouklé a lesklé buřty, jak na přešvihnuté také designové prošívané péřové vestě, úmyslné destrukce materiálu a plno dalších výbojů. Skončily ve slepých uličkách. Zůstala nám jen ta přiznaná konstrukce, ovšem v precizním a elegantním provedení.

Značky, které rády zlobí

Experimentovalo se také hodně s bytovým textilem a čalounickým materiálem, těžko zapomenout třeba na pohovku, z níž od pohoří na opěradle stékaly dolů vodopády…

Přišla doba temných tónů a „špinavých“ odstínů. Zatímco většina toho zase nechala, jedna značka si jistou ponurost drží. Diesel je svůj, drží se industriálního charakteru, k jeho stylu patří plech, trubky, šmír a prach – míněno obrazně, pochopitelně. Prach, to je jejich šedá a textil na pohovkách občas působí, jako by po něm posedávali chlapi v umazaných montérkách. Poslední dobou ale i Diesel objevil barvy a dokáže být tak továrensky veselý.

Altreforme, to je jiná. Začínali hliníkem – aluminium, to je jejich základna. Zpracovávali lesklý kov originálně a po svém. Když připravili kolekci nábytku ze „zlatých cihel“, opatřili je nápisem: Není všechno zlato, co se třpytí. Neberou se vážně.

Nejnovější kolekce z letošního Milána, to je skvělý pop art a pop je v trendu. Francouzský kultovní stylista tureckého původu Yazbukey připravil sérii nábytku ze ženského světa Home Sweet Home. Nohy na vysokánských podpatcích podpírají toaletní stolek, hrají tu plné rty i retro předměty, a kdo chce mít takový pokoj, může. Nezapomeňme na Moroso. Designér Ron Arad sám rozhodně nevypadá moc usedle a konformně a navrhuje pro značku nekonvenční nábytek. Občas si proti proudu zařádí Moooi, lehce výstřední nebo spíš méně obvyklé věci má Kartell, no a pokud byste hledali, kde se letos hodně ujíždělo, zkuste se podívat na internet na koberce…

Text: Vladimíra Storchová
Foto: SIM Milano

29.6.2016 3:18
Více o tématu: důmmoderní interiér

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@living.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist