Nekupujte nestylový nábytek

Když si promluvíte s nějakým architektem, prohlédnete si pár interiérů, ať už osobně a nebo zprostředkovaně pomocí fotografií, a pokud si pak položíte otázku co že je to za kouzlo, které z jednoho interiéru dělá osobnost a z druhého pouze místo na přespání, pak vaše odpověď bude jistě jednovětá a možná to bude dokonce jen jedno jediné slovo: styl.

123550-1100x618.jpg Celá galerie 5 Zdroj: archiv redakce

Slovník cizích slov vysvětluje pojem „styl“ jako soubor znaků vlastních nějaké skupině, v našem případě tady např. skupině nábytku. Jinak řečeno, stylový interiér je takový, který se je vytvořený s nějakou myšlenkou a ta myšlenka je pak obsažena v každém kousku nábytku, v každé úpravě bytu, v použitých textiliích či ve způsobu řešení osvětlení. Absence něčeho takového je pak tím, čemu se říká „hala bala“ ale i to může být styl – sloh vedený snahou po neuspořádanosti.

TIP: Využívejte služeb architekta, choďte do interiérových studií a obchodů, které mají svůj styl. Není důležitá značka ale to, zdali mají produkty nějakou myšlenku, zdali jsou tzv. o něčem, jestli dokáží vyvolat nějakou atmosféru a nebo zkrátka jestli mají pohlaví.

Inspirativní fotogalerie stylového nábytku  

Jednou z povinností a úkolem architekta je pak zmiňovaný styl vytvořit a udělat jej takový, aby odpovídal potřebě člověka, který pak bude v navrhovaném bytě či interiéru žít. Podobně pak většina tzv. interiérových studií se prezentuje nějakým vyznávaným „stylem“, na který lákají a který nabízejí. Někdy to ale bývá ani ne tak styl jako spíše snaha nabídnout takové řešení, které dává v prvé řadě najevo, že bylo drahé a že na to jeho majitel má. Takové případy jsou ale spíše a naštěstí ojedinělé.

Stylové firmy

Stejně jako interiérová studia, jsou stylotvorné i některé firmy produkující zařizovací předměty, nábytek atp. Nemusí se přitom ani tak jednat o drahé značky, o designové firmy atp. I takový lidový obchod, jakým, je Ikea, má svůj poměrně snadno čitelný a rozeznatelný styl. Naopak je spousta zejména malých firem, které jsou dražší, prezentují se tak a přitom žádný styl nenabízejí.

František Nový
Foto firem Flexform, Bross a archiv autora

21.9.2007 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@living.cz

TOPlist