Nekupujte nestylový nábytek

Když si promluvíte s nějakým architektem, prohlédnete si pár interiérů, ať už osobně a nebo zprostředkovaně pomocí fotografií, a pokud si pak položíte otázku co že je to za kouzlo, které z jednoho interiéru dělá osobnost a z druhého pouze místo na přespání, pak vaše odpověď bude jistě jednovětá a možná to bude dokonce jen jedno jediné slovo: styl.

123550-1100x618.jpgCelá galerie 5 Zdroj: archiv redakce

Slovník cizích slov vysvětluje pojem „styl“ jako soubor znaků vlastních nějaké skupině, v našem případě tady např. skupině nábytku. Jinak řečeno, stylový interiér je takový, který se je vytvořený s nějakou myšlenkou a ta myšlenka je pak obsažena v každém kousku nábytku, v každé úpravě bytu, v použitých textiliích či ve způsobu řešení osvětlení. Absence něčeho takového je pak tím, čemu se říká „hala bala“ ale i to může být styl – sloh vedený snahou po neuspořádanosti.

TIP: Využívejte služeb architekta, choďte do interiérových studií a obchodů, které mají svůj styl. Není důležitá značka ale to, zdali mají produkty nějakou myšlenku, zdali jsou tzv. o něčem, jestli dokáží vyvolat nějakou atmosféru a nebo zkrátka jestli mají pohlaví.

Inspirativní fotogalerie stylového nábytku  

Jednou z povinností a úkolem architekta je pak zmiňovaný styl vytvořit a udělat jej takový, aby odpovídal potřebě člověka, který pak bude v navrhovaném bytě či interiéru žít. Podobně pak většina tzv. interiérových studií se prezentuje nějakým vyznávaným „stylem“, na který lákají a který nabízejí. Někdy to ale bývá ani ne tak styl jako spíše snaha nabídnout takové řešení, které dává v prvé řadě najevo, že bylo drahé a že na to jeho majitel má. Takové případy jsou ale spíše a naštěstí ojedinělé.

Stylové firmy

Stejně jako interiérová studia, jsou stylotvorné i některé firmy produkující zařizovací předměty, nábytek atp. Nemusí se přitom ani tak jednat o drahé značky, o designové firmy atp. I takový lidový obchod, jakým, je Ikea, má svůj poměrně snadno čitelný a rozeznatelný styl. Naopak je spousta zejména malých firem, které jsou dražší, prezentují se tak a přitom žádný styl nenabízejí.

František Nový
Foto firem Flexform, Bross a archiv autora

21.9.2007 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@living.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist