Kupujete nábytek? Pozor na záruční list!

Musí či nemusí prodejce přiložit k výrobku záruční list? POZOR! Občanský zákoník stanoví, že prodejce je povinen poskytnout záruku písemnou formou – záručním listem – pouze v případě, pokud o to kupující požádá!!

Ať už kupujete nábytek, nebo cokoliv jiného, dejte pozor na záruční list! Podmínkou k uplatnění reklamace není existence záručního listu, ale vztah kupující – prodávající, který vznikl uzavřením kupní smlouvy, ze kterého, pokud jej kupující jakýmkoli způsobem doloží, může uplatnit právo z odpovědnosti za vady. A záruční list je jedním z prostředků, jakým může kupující osvědčit právo mu svědčící z kupní smlouvy, která může být mnohdy uzavírána ústně. Proto je vhodné zachovat si účtenku o nákupu a také zejména u dražších výrobků trvat na dodání záručního listu, pokud ho prodejce, či výrobce nepřibaluje k výrobku automaticky. Kupující se tak vyhne nepříjemné situaci, kdy ztratí účtenku (např. zapomenutím v kabátu a jeho vypráním) a nebude mít jakýmkoli jiným způsobem možnost prokázat uzavřenou kupní smlouvu mezi ním a prodejcem.

Kupujete nábytek?

Záruční list představuje také praktický prostředek, jak dokumentovat uplatněné vady a jejich opravy a snáze je patrné, zdali nevzniklo kupujícímu právo na odstoupení od smlouvy pro výskyt většího počtu vad po opravě (3x stejné závady nebo 4 různé závady v záruční době) a jakým způsobem byla reklamace vyřízena.

Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, či název, nebo obchodní firmu prodávajícího, jeho identifikační číslo, sídlo, či bydliště. Pokud to umožňuje povaha věci, může prodávající místo záručního listu poskytnout doklad o zakoupení výrobku s těmito, výše uvedenými, údaji.

Pokud prodávající nesplní výše uvedené povinnosti, spotřebitel se nemusí o svoji záruku obávat. Ta mu plyne ze zákona a i bez vydání záručního listu může vady u prodejce uplatnit.

Velká fotogalerie stylového nábytku

Kupujete nábytek? Vyjednejte si lepší podmínky!

Navíc prodejce může v záručním listě poskytnout kupujícímu lepší podmínky než určuje zákon, může například záruku prodloužit. Důležité je ale také vědět, že pokud prodejce poskytuje záruku nad rámec zákona (nejčastěji delší dobu), tak může po uplynutí zákonné lhůty stanovit pro poskytnutí delší záruky určité podmínky, např. že se kupující dostaví po třech letech na servisní prohlídku a v takovém případě mu bude poskytnuta záruka na další dva roky. V prvních dvou letech v rámci zákonné záruky však takové omezující podmínky klást nemůže (např. že pokud se kupující nedostaví měsíc po zakoupení výrobku k prohlídce, tak záruka propadá).

Další informace ze světa bydlení a financí ve článku Kupujete byt? Nové bydlení? POZOR na triky prodejců! Čtěte!

Red.

Zdros SOS, Sdružení ochrany spotřebitele

12.3.2010 12:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist