Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image?

Zařizování interiéru představuje v tom pragmatickém slova smyslu investici do zařizovacích předmětů a nábytku. Výběr toho správného, respektive vyhovujícího vybavení, je jistě omezen, má finanční limity, ale jinak hraje roli něco jako vkus a pochopitelně také dispozice zařizovaného bytu. Každý kus nábytku představuje vlastně fragment image a stejně tak i „výkladní skříň“ toho, kdo si jej koupil. Mnozí výrobci zařizovacích předmětů tedy nenabízejí v uvozovkách jen nábytek, ale celý příběh, zážitek, kterým si od případného zakoupení může budoucí uživatel slibovat.

Jeden z nejvýraznějších
Pravděpodobně nejvýraznějším dodavatelem „životního stylu“ je domácí výrobce sanitární keramiky a koupelnového vybavení Ideal Standard, který patří do nadnárodního koncernu American Standard. Nabízení kompletně vybavených koupelen v tom či onom životním stylu není jen úspěšným marketingovým nástrojem, ale ona stylovost má svoje reálné základy v charakteru jednotlivých stavebních dílů koupelny. Ta tím pádem může být dynamická, rychlá a individuální a městská, určená pro mladé, nebo třeba tzv. „natural“, tedy ve své podstatě s větším počtem teplých barev a přírodních materiálů. Návrháři zacházejí i dál a tak je možné získat i „meditativní“ koupelnový komplet tzv. odkazující na kultury vzdáleného výhodu.
Image

Z několika výzkumů prováděných ve spolupráci s fakultou sociálních věd vyplývá, že vyloženě moderní, soudobý a výstřední nábytek si většinou nekupují lidé jen uměleckého zaměření, ale spíše a převážně osoby s potřebou obklopovat se stavovskými či jinými znaky typu: jsem výjimečný, mám výjimečný a často také drahý nábytek.

Velká fotogalerie stylového nábytku

Nejnepřehlednější je pak zákaznická obec nakupující ve „středním“ proudu“, který je reprezentovaný běžnou nabídkou obchodních domů a zejména pak známým producentem IKEA, který oslovuje nejen mladší, ale i střední generaci uživatelů, respektive všechny ty, kteří jsou v produktivním věku a zařizují svůj první byt a nebo si již vydělali na jeho adaptaci a nakupují tedy podruhé.  Těm se prodává většinou „kvalita za rozumnou cenu“, tedy nic divokého, něco co vydrží a je tak trochu „moderní“.

 
Jaroslav Zákolanský
 

Foto Ikea, Ideal Standard, Edra

25.4.2006 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@living.cz

TOPlist