Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image?

Zařizování interiéru představuje v tom pragmatickém slova smyslu investici do zařizovacích předmětů a nábytku. Výběr toho správného, respektive vyhovujícího vybavení, je jistě omezen, má finanční limity, ale jinak hraje roli něco jako vkus a pochopitelně také dispozice zařizovaného bytu. Každý kus nábytku představuje vlastně fragment image a stejně tak i „výkladní skříň“ toho, kdo si jej koupil. Mnozí výrobci zařizovacích předmětů tedy nenabízejí v uvozovkách jen nábytek, ale celý příběh, zážitek, kterým si od případného zakoupení může budoucí uživatel slibovat.

Jeden z nejvýraznějších
Pravděpodobně nejvýraznějším dodavatelem „životního stylu“ je domácí výrobce sanitární keramiky a koupelnového vybavení Ideal Standard, který patří do nadnárodního koncernu American Standard. Nabízení kompletně vybavených koupelen v tom či onom životním stylu není jen úspěšným marketingovým nástrojem, ale ona stylovost má svoje reálné základy v charakteru jednotlivých stavebních dílů koupelny. Ta tím pádem může být dynamická, rychlá a individuální a městská, určená pro mladé, nebo třeba tzv. „natural“, tedy ve své podstatě s větším počtem teplých barev a přírodních materiálů. Návrháři zacházejí i dál a tak je možné získat i „meditativní“ koupelnový komplet tzv. odkazující na kultury vzdáleného výhodu.
Image

Z několika výzkumů prováděných ve spolupráci s fakultou sociálních věd vyplývá, že vyloženě moderní, soudobý a výstřední nábytek si většinou nekupují lidé jen uměleckého zaměření, ale spíše a převážně osoby s potřebou obklopovat se stavovskými či jinými znaky typu: jsem výjimečný, mám výjimečný a často také drahý nábytek.

Velká fotogalerie stylového nábytku

Nejnepřehlednější je pak zákaznická obec nakupující ve „středním“ proudu“, který je reprezentovaný běžnou nabídkou obchodních domů a zejména pak známým producentem IKEA, který oslovuje nejen mladší, ale i střední generaci uživatelů, respektive všechny ty, kteří jsou v produktivním věku a zařizují svůj první byt a nebo si již vydělali na jeho adaptaci a nakupují tedy podruhé.  Těm se prodává většinou „kvalita za rozumnou cenu“, tedy nic divokého, něco co vydrží a je tak trochu „moderní“.

 
Jaroslav Zákolanský
 

Foto Ikea, Ideal Standard, Edra

25.4.2006 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist