Kupujete koupelnu? Máte prostorovou představivost?

Většina článků v poloodborném tisku, či internetových médiích, rozebírá problematiku výběru koupelnového vybavení z pohledu stylu a estetické kvality. Stejně tak prodejci nabízí romantické, klasické, moderní či jiné koupelny a zákazník pak hledá tu, která je mu nejblíže, ve které se cítí dobře, asi jako v oblíbených šatech. Pro jednoho jsou tedy připraveny formální šaty, oblek s kravatou a bílím límečkem, na někoho čeká sepraná džínová bunda a sandály. Obchodníci vlastně neprodávají koupelnu, ale životní styl. Má to ale jeden háček: pokud si šaty nemůžete vyzkoušet…těžko pak říct, zdali vám padnou a nebo ne. Máte prostorovou představivost?

110449-1100x618.jpg Celá galerie 5 Zdroj: archiv redakce

Drtivá většina koupelnového vybavení se dnes prodává ve specializovaných obchodech typu koupelnové studio, kde je k dispozici odborný, a nebo alespoň poučený personál se znalostí minimálně svého vlastního sortimentu a veškerých případných úskalí spojených s jeho instalaci v zákazníkově koupelně. Vedle samotných koupelen se logicky nabízí i jejich doprava a montáž. Jinými slovy, zákazník zde dostane koupelnu tzv. na klíč, a to velmi často i včetně obkladů, vytápění či podlahy.

Koupelnová studia bývají velmi často realizovány jako „showroomy“, tedy jako prodejní galerie, ve kterých je několik koupelen vystaveno v plném vybavení a zákazník do nich může vstupovat a udělat si o nich zcela konkrétní představu a získat zkušenost. Zbytek sortimentu si pak musí zájemce objednat z katalogu, čímž svěřuje budoucnost své nové koupelny do péče vlastní prostorové představivosti podporované pracovníkem studia a případnou ilustrační 3D vizualizací. Pokud takovou představivost nemá, měl by si vše pořádně rozmyslet.

Nepřehlédněte! Velká inspirativní galerie koupelen


TIP: dokážete jedním pohledem odhadnout a správně určit velikost místnosti? Dovedete si představit kostku, jak stojí čelem proti vám, a v mysli ji rozříznout v rovině dané levou horní a pravou spodní stranou? Co z té kostky zbude? Pokud nevíte, těžko ve vašem případě hovořit o prostorové představivosti a je rozhodně lépe vybírat jen takové zboží, které vidíte před sebou, na které si můžete sáhnout a které je možné si vyzkoušet.

Svou prostorovou představivost si můžete vyzkoušet i jinak. Zkuste se postavit do místnosti s tužkou a papírem a pokuste se načrtnou její půdorys, tedy opravdu jen čtyři čáry představující levou, pravou, zadní a přední stěnu. Pak zakreslete okna, dveře a zkuste postupně přidat i nábytek, vždy jen schématicky ale tak, aby prostor, který bude na vaší kresbě zabírat např. křeslo nebo válenda, odpovídal prostoru, které zabírá v reálné místnosti. Jinými slovy, vyzkoušíte si tak schopnost pracovat „v měřítku“ a uvažovat v proporcích.

Pak stojí za to ověřit, zdali kresba odpovídá realitě a pokud ano, tak už nebrání nic tomu, aby se zájemce pokusil „pohybovat se“ v nakreslené místnosti tak, jako se pohybuje v opravdovém obývacím pokoji. Pokud mu to půjde, není důvod se obávat nákupu z katalogu.

Jaroslav Zákolanský
Foto archiv autora a firem

11.10.2007 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@living.cz

TOPlist