Kupujete koupelnu? Máte prostorovou představivost?

Většina článků v poloodborném tisku, či internetových médiích, rozebírá problematiku výběru koupelnového vybavení z pohledu stylu a estetické kvality. Stejně tak prodejci nabízí romantické, klasické, moderní či jiné koupelny a zákazník pak hledá tu, která je mu nejblíže, ve které se cítí dobře, asi jako v oblíbených šatech. Pro jednoho jsou tedy připraveny formální šaty, oblek s kravatou a bílím límečkem, na někoho čeká sepraná džínová bunda a sandály. Obchodníci vlastně neprodávají koupelnu, ale životní styl. Má to ale jeden háček: pokud si šaty nemůžete vyzkoušet…těžko pak říct, zdali vám padnou a nebo ne. Máte prostorovou představivost?

Drtivá většina koupelnového vybavení se dnes prodává ve specializovaných obchodech typu koupelnové studio, kde je k dispozici odborný, a nebo alespoň poučený personál se znalostí minimálně svého vlastního sortimentu a veškerých případných úskalí spojených s jeho instalaci v zákazníkově koupelně. Vedle samotných koupelen se logicky nabízí i jejich doprava a montáž. Jinými slovy, zákazník zde dostane koupelnu tzv. na klíč, a to velmi často i včetně obkladů, vytápění či podlahy.

Koupelnová studia bývají velmi často realizovány jako „showroomy“, tedy jako prodejní galerie, ve kterých je několik koupelen vystaveno v plném vybavení a zákazník do nich může vstupovat a udělat si o nich zcela konkrétní představu a získat zkušenost. Zbytek sortimentu si pak musí zájemce objednat z katalogu, čímž svěřuje budoucnost své nové koupelny do péče vlastní prostorové představivosti podporované pracovníkem studia a případnou ilustrační 3D vizualizací. Pokud takovou představivost nemá, měl by si vše pořádně rozmyslet.

Nepřehlédněte! Velká inspirativní galerie koupelen


TIP: dokážete jedním pohledem odhadnout a správně určit velikost místnosti? Dovedete si představit kostku, jak stojí čelem proti vám, a v mysli ji rozříznout v rovině dané levou horní a pravou spodní stranou? Co z té kostky zbude? Pokud nevíte, těžko ve vašem případě hovořit o prostorové představivosti a je rozhodně lépe vybírat jen takové zboží, které vidíte před sebou, na které si můžete sáhnout a které je možné si vyzkoušet.

Svou prostorovou představivost si můžete vyzkoušet i jinak. Zkuste se postavit do místnosti s tužkou a papírem a pokuste se načrtnou její půdorys, tedy opravdu jen čtyři čáry představující levou, pravou, zadní a přední stěnu. Pak zakreslete okna, dveře a zkuste postupně přidat i nábytek, vždy jen schématicky ale tak, aby prostor, který bude na vaší kresbě zabírat např. křeslo nebo válenda, odpovídal prostoru, které zabírá v reálné místnosti. Jinými slovy, vyzkoušíte si tak schopnost pracovat „v měřítku“ a uvažovat v proporcích.

Pak stojí za to ověřit, zdali kresba odpovídá realitě a pokud ano, tak už nebrání nic tomu, aby se zájemce pokusil „pohybovat se“ v nakreslené místnosti tak, jako se pohybuje v opravdovém obývacím pokoji. Pokud mu to půjde, není důvod se obávat nákupu z katalogu.

Jaroslav Zákolanský
Foto archiv autora a firem

11.10.2007 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist