Desatero zákazníka koupelnových studií

Není problém přijít do jakéhokoliv obchodu a bez rozmyšlení či pod vlivem momentální nálady jednoduše ukázat prstem na vybrané zboží a nechat si jej zabalit a odvést domů. Něco podobného je však možné pouze v okamžiku, kdy je člověk finančně saturován do té míry, že zkrátka nemusí přemýšlet, jestli nákup třeba právě takové či jiné koupelny má vůbec smysl. Všichni ostatní by si měli alespoň rámcově udělat představu o tom, jak vlastně vypadá to, co chtějí, proč to chtějí a zdali na to mají finance. A často to nebývá jednoduché. Na druhou stranu, stačí dodržovat něco jako desatero a vše si řádně rozmyslet.

první: rozměry

V prvé řadě je potřeba vybavit se pokud možno nejen základními rozměry koupelny, tedy šířkou a délkou místnosti, ale není vůbec od věci znát např. umístění a rozvod sítí (vody – odpad, přívod, elektriky – zásuvky).

druhé: kdo a co

Mladí bezdětní lidé budou mít jiné požadavky, než novomanželé v očekávání rodiny a stejně tak se jejich potřeby liší od potřeb lidí v předdůchodovém či důchodovém věku. Koupelnu je dobré plánovat s ohledem na budoucnost s výhledem alespoň 10 let – za tu dobu se může ledacos změnit, mohou se objevit děti, starost o zestárlé rodiče atd.

Nepřehlédněte! Velká inspirativní galerie koupelen

Třetí: sprcha, koupel nebo obojí?

Sprchování je rychlé a levnější než koupání, tedy co do spotřeby vody. Koupel je tradiční nástroj hygieny a relaxace, vana je domácí lázeň.  Na takřka každou vanu je možné namontovat tzv. zástěny, které z vany po „zatažení“ udělají sprchový kout. Informujte se na možnost namontovat zástěny právě na vámi vybranou vanu, „zabijete“ dvě mouchy jednou ranou.

Čtvrté: fotografie a časopisy

Je dobré vzít si sebou na nákup fotografii, např. z časopisu, kde se objevil obrázek takové koupelny, jakou si představujete. Nejde přitom o to chtít nakoupit právě takovou a ne jinou koupelnu, ale o demonstraci stylu. Odborný personál koupelnového studia si už pak s výběrem konkrétních zařizovacích předmětů poradí.

Páté: čas na rozmyšlení

Pamatujte na to, že to, co vypadá skvěle v showroomu studia, nemusí být to pravé pro váš interiér. Vezměte si prospekty a veškeré materiály a nechte si den, dva dny na rozmyšlenou. Je lepší se rozhodovat s klidnou hlavou a ne pod dojmem naleštěného zboží a milého prodejce.

Šesté: cena návrhu formou slevy

Uspořádat veškeré vybavení koupelny účelným způsobem, který maximálně využije její disponibilní prostor, není jednoduché. Ve studiích je zvykem vytvořit 3D vizualizaci budoucí koupelny tak, aby se mohl zákazník rozhodnout. Cena takového návrhu by v solidním podniku měla být při podpisu kupní smlouvy prominuta, např. formou slevy.

Sedmé: cena montáže

Není vaší povinností kupovat kromě samotného vybavení také jeho montáž a dopravu. Máte-li šikovné ruce a nebo známého, pak žádné takové služby nepotřebujete.

Osmé: úklid

Myslete na to, že i koupelnu bude nutné uklízet, čistit atd. a tak stojí za to zvážit příplatek za speciální povrchovou – tzv. samočistící úpravu, která zmíněný úklid výrazně snadní. Cena se navyšuje oproti normální keramice a sanitě cca o 20%.

Deváté: klamný efekt prostoru

Většina koupelen nemá okna a je jim vyhrazena poměrně malá plocha. Ve studiu i malá koupelna vypadá velkoryse, protože zkrátka stojí v otevřeném prostoru, což ale u vás doma nebude, tam ji obstoupí obvodové zdivo.

Desáté: ptejte se: „proč?“

Obchodníci ve studiích jsou placeni z provizí. Čím více prodají, tím více si vydělají.  Pokud navrhují nějaké řešení, je dobré se ptát „proč“ ho navrhují a stejně tak je potřeba očekávat jasnou a logickou odpověď. Pak si může být zákazník jistý, že se mu obchodník nesnaží primárně prodat neprodejné skladové zásoby.

Karel Holý

Foto Sanitec

31.10.2007 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@living.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist