Česko a hypotéky – jak jsme na tom?

Hypotéky jsou pro všechny méně majetné zájemce o vlastní bydlení ožehavým tématem, není tedy divu, že je jejich kvalita podrobována všemožným výzkumům. A výsledky jednoho takového nabídla všem zájemcům agentura Market Vision.

Prověřeno 127 poboček z deseti bank

Na konci minulého roku začala agentura Market Vision shromažďovat první informace o hypotékách, jejich kvalitě, kvalitě jejich prodeje a nabídkách hypotečních produktů v Česku, a vysílat do poboček své první fiktivní klienty. Nakonec bylo do výzkumu zahrnuto celkem 127 poboček bank na celém území České republiky (na každou tedy připadlo přibližně 13 návštěv), a do výzkumu byly zahrnuty Česká spořitelna, Citibank, ČSOB, GE Money Bank, HVB Bank (UniCredit), Hypoteční banka, Komerční banka, Poštovní spořitelna, Raiffeisenban¬k/eBanka a Živnostenská banka (UniCredit).

Fiktivní žadatele nejvíce uspokojila Hypoteční banka

Vyškolená fiktivní žena či muž ve věku 25 až 40 let s jedním dítětem (5 let) a manželem/manželkou zaměstnán/a jako obchodní zástupce si chtěl/a pořídit nemovitost do osobního vlastnictví za cca 2,5 mil. Kč s vlastními uspořenými prostředky 1 mil. Kč. Čistý měsíční příjem domácnosti činil 35 000 Kč a pravidelné měsíční závazky 4 000 Kč. Mezi preferencemi uvedli délku splatnosti 25 let a dobu fixace 5 let. Coby vážní zájemci o úvěr pak sledovali nabídku produktů a služeb a hodnotili spokojenost s bankou z pohledu potenciálních klientů. Kromě cenových relací sledovali i pro laika méně nápadné věci, jako například možnosti získat materiály k prostudování doma nebo schopnost  zaměstnanců o informovat vás o aktuálně probíhajících kampaních.

„Výsledky studie potvrdily poměrně vyrovnanou kvalitu klientského servisu mezi šesti hlavními poskytovateli. V celkovém hodnocení se nejlépe umístil specialista na poskytování hypoték – Hypoteční banka,“ uvedl Karel Šafář z agentury Market Vision.

Celkově ale uspěla jen třetina návštěv

Ačkoliv v Hypoteční bance bylo ve všech fázích kontaktu velmi spokojeno celých 67% potenciálních žadatelů, z celkového počtu všech fiktivních klientů vyslených do deseti bank totéž mohla říct pouhá třetina. Po 67% Hypoteční banky se na druhou příčku spokojenosti zařadila ČSOB s 57% a pomyslný bronz si odnesla GE Money Bank se 42%. Přesto už tato čísla nejsou nijak oslňující.

Lucie Lukačíková
Foto: archiv autora

8.9.2008 12:03
Více o tématu: bydlenímateriály

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa bydlení?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@living.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist