Luxus jako vizitka, luxus jako životní styl, luxus jako touha dopřát si standard tzv. horních deseti tisíc, či zkrátka vysoké společnosti, a stejně tak luxus jako v prvé řadě okázalost nebo možná tichá záliba v maximálním možném komfortu.
TIP: při výběru zboží v kategorii luxusu je dobré najít hranici, kdy už člověk pouze vyhazuje peníze z okna a kdy za ně ještě dostává víc, než kdyby jich utratil méně a koupil si něco levnějšího.
I v případě koupelnového vybavení je možné se chovat jako při nakupování jakýchkoliv jiných produktů a jít tzv. po značce. Když se řekne „Ferrari“ nebo „Royls Roys“, je všem jasné, že se hovoří o jakém si vrcholu, tedy o místě nebo úrovni, kterou už není možné překonat. Luxusnější limuzínu než „rolse“ si asi těžko představit, jezdí s ním ta nejvyšší honorace, stejně jako vyznavači supersportovních vozů chovají ve vzácné úctě zmíněné Ferrari. Každý tyto značky zná. To samé ale není možné říct např. o exklusivní audio technice Bang & Olufsen, i když většina případných respondentů by asi znala i tuto značku. Obtížnější pak bude najít někoho, kdo ocení značky koupelnového vybavení. Mezi těmito výrobky nejsou tak notoricky známé značky typu Adidas, ovšem čtenáři magazínů o bydlení budou jistě znát výrobky a nebo alespoň jméno firem jako Koralle, Albatros či Jacuzzi. A tak, pokud se bude zájemce chtít „ukázat“, bude muset vodit do své koupelny takové obdivovatele, kteří právě takové výrobky i s jejich světovými jmény ocení.
Velká inspirativní galerie sprchových koutů
A za co se platí?
Přidanou hodnotou luxusního zboží je logicky kromě dokonalého technického provedení také pocit, že člověk vlastní, a že mu slouží něco zcela výjimečného. Jsou to přesně ty pocity, o jejichž navozování se snaží všichni marketingoví a reklamní specialisté, neboť nakupování je logicky také zážitek a u luxusního zboží to platí dvojnásob. Luxusní zboží si jednoduše můžete užít a o skutečnost, že bude bezvadně fungovat, je přirozeně možné vnímat jako samozřejmost.
Karel Holý
Foto Sanitec